Bel me dan, als je kan

Je vergeet bijna waarvoor je een telefoon ook weer oorspronkelijk gebruikt…. met alle mogelijkheden die er tegenwoordig zijn.

— Bel me dan, als je kan

Je vergeet bijna waarvoor je een telefoon ook weer oorspronkelijk gebruikt…. met alle mogelijkheden die er tegenwoordig zijn. Maar om contact te hebben tussen jou en jouw collega’s of klanten is een telefoon of telefonie een essentieel onderdeel van communicatie. Hoe praktisch en handig regel jij ‘telefonie’ in jouw bedrijf?

te·le·fo·nie (de; v)

Telefonie of telefoon is een telecommunicatiesysteem voor gesprekken tussen personen die zich buiten gehoorbereik van elkaar bevinden. Hiervoor hebben alle gesprekspartners een telefoontoestel nodig en moet tussen die toestellen een verbinding zijn. Naast e-mail, chatten via WhatsApp of Teams is telefonie nog altijd een dienst; bellen en gebeld worden. Het is heel logisch om deze dienst bij je ICT dienstverlener neer te leggen. Waarom dan, denk je misschien? Het past uitstekend in de lijn van hoe je computer-/cloudservices afneemt. Net als de andere onderdelen van communicatie wil je dit met een flexibel product, onafhankelijk van locatie (wat nog belangrijker werd sinds het thuis- en hybride werken) in een maandelijks aanpasbaar model.

te·le·fo·nie (de; v)
Xelion vs Microsoft Teams

Xelion vs Microsoft Teams

NEWMINDS systems werkt met twee aanbieders van telefonie; Xelion en Microsoft Teams en biedt de aanbieder aan die het beste bij jouw organisatie past. Xelion is een telefonieoplossing, al geschikt vanaf 1 werknemer. Het heeft een uitgebreide functionaliteit en ondersteuning voor bureautoestellen (hardphones), looptoestellen (DECTphones), smartphones en bellen met je computer (software). Dit product is geschikt voor alle klanten binnen MKB Nederland. Microsoft Teams is een alternatief. Functioneel te vergelijken met Xelion, met een volledige integratie in de Microsoft 365 productlijn en ondersteuning (steeds meer) vanuit andere Microsoft producten als CRM en ERP.

De keuze is reuze

Tja, wat kies je dan? Voor beide is iets te zeggen. Het grootste verschil zit ‘m in de integratie met Microsoft producten, die met Teams volledig is en binnen Xelion beperkt aanwezig. Bij Xelion, daarentegen, is de prijs/kwaliteitverhouding beter. Dit kan de voorkeur voor Xelion geven, mits de integratie met Microsoft geen punt is. Zowel Xelion als Microsoft Teams is geschikt voor geautomatiseerde afhandeling van gesprekken met behulp van keuzemenu’s en voor beide systemen zijn uitgebreide rapportages beschikbaar die jouw servicemanagement helpen verbeteren. Beide producten zijn dus goed!

De keuze is reuze
Hoe, wat en waar?

Hoe, wat en waar?

NEWMINDS systems kijkt altijd naar het hele plaatje en geeft advies op basis van hetgeen aanwezig is, wat de wensen zijn en wat dus het beste bij jou aansluit. Want een duurder product, kan ondanks de prijs, misschien wel meer opleveren vanwege gewenste functionaliteiten….

NEWMINDS systems adviseert in het gebruik en de inrichting en levert tevens de oplossing. Ook support is hiervan een onderdeel. Hosting van de telefonie ligt – in geval van Microsoft Teams bij Microsoft en in geval van Xelion bij een grote telecomspeler op de Nederlandse markt. Qua bereikbaarheid, mogelijkheden, mogelijke storingen en dergelijke is er nagenoeg geen verschil. Het grootste voordeel om één van deze telefonie-producten te kiezen is nog wel dat je alles onder één dak onderbrengt en te maken hebt met één contactpersoon die zowel je cloudoplossing als telefonieoplossing regelt en dit moeiteloos met elkaar verbindt. Dus, laten we het simpel houden 😉